Monday, September 7, 2015

Have the Look Sailor Moon !


Hey magiical girls!
Today I will write an article 100% Sailor Moon for all Magical girls of the world!
Have fun reading this!

Coucou mes chatons magiic!
Aujourd'hui je dédis cet article à Sailor Moon et à toutes les magical girls que vous êtes!
Have fun!



Why Sailor moon?



If you like reading japanese fashion magazines or japanese fashion in general, you probably saw so many pictures of Sailor Moon clothes, accessories, goodies, ... this last weeks! Sailor Moon is really cool this time! Especially I love fashion accessories and clothes with so many cute details!Well... I so strange things too, like Sailor Moon pad... But let's talk about the cool things!
I finally bought a Sailor Moon top like I want from a long time and make a cute look for you !

Si vous aimez les magazines japonais où la mode japonaise en général, vous aurez surement remarqué le retour triomphal de Sailor Moon! Les figurine, vêtements, accessoires, ... à son effigie sont vraiment populaire ces derniers temps! Et tellement adorableOn peut également trouvé des goodies assez... spécial... Comme des serviettes hygiéniques Sailor Moon... Mais restons concentré sur ce qui nous intéresse: la mode!
J'ai finalement acheté un tee-shirt Sailor Moon comme je le souhaitais depuis longtemps et je vous ai concocté un petit look!




Sailor Moon Make-up


Their are so many tutorials about Sailor moon make-up and hair. I just choose to do a mix of my favorites! First I wear blue lenses from KLenspop I use eyeliner and white eyeshadow to make big and kawaii eyes. And don't forget mascara! What do you think?

On trouve beaucoup de tutoriels de maquillage sur youtube, j'ai donc décidé de faire un mélange de mes préférées pour me donner un look innocent. J'ai d'abord mis des lentilles bleues de chez KLenspop. Puis, avec de l'eyeliner noir et un crayon blanc, j'ai tenter d'agrandir mon regard. Sans oublier le mascara! Qu'en pensez vous?




One of my favorite youtube tutorial:



Hair and Nails



It was difficult to do my hair like Sailor Moon because: 1) I'm brunette and 2) My hair aren't really long... But I do my best with two buns and ponytail!
For nail I did a simple nail art imspired by my top.

C'était assez compliqué de faire une coiffure ressemblante pour deux raisons: 1) Je suis brune, pas blonde et 2) mes cheveux ne sont pas assez long. N'ayant pas de perruqye sous la main, j'ai fait de mon mieux en réalisant deux petit chignons et deux petite couettes.
Pour le nail art, j'ai fait quelque chose d'assez siple, inspiré de mon tee-shirt.


On of my favorite hair tutorial:




The outside look



For the outside/everyday look I choose a more classical make-up and simple hairstyle. 
I wear my top with a jean skirt and sandals.

Pour sortir, j'ai préféré un make-up plus simple et j'ai lâché mes cheveux. Ce tee-shirt ne passe déjà pas inaperçu, alors soyons kawaii sans en faire trop.
Je porte donc le Tee-shirt Sailor Moon avec une jupe simple en jean et des chaussures ouvertes.











Do you like this look? Are you a Sailor Moon fan?
Don't forget: you're Magiiic!

Ce look vous a-t-il plut? Etes vous fan de Sailor Moon?
N'oubliez jamais: Vous êtes tous Magiiic!




Have a lovely day and make the world Magiiic xoxo

28 comments:

  1. You look so cute! Your hair and makeup look awesome :))

    WonderGoth

    ReplyDelete
  2. Haaaa Sailor Moon *o* magical girl dans l'âme hihi. J'adore ta tenue, enfin tout ton look est super sympa en fait :3 !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci c'est gentil! :D Vouiiii Vive les Magical grils! >w< <3
      J'ai un problème avec ça en ce moment entre Sailor Moon, Doremi magique, Sakura card captor et Tokyo Mew Mew xDD

      Delete
  3. Your lenses are beautiful, I want the same :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you :)
      I received them from KLenspop, a really nice shop :D

      Delete
  4. Owhh i love this post, i need to try the buns, are adorable owo
    Your blog is so cute, i'm your new follower <3
    Have a nice day!^^

    thecherryblossomworld.blogspot.com.ar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you >w< Buns are easy to do, you can try :D
      Oh thank you for following me !! <3

      Delete
  5. Hihihi kawaii ! ^^ J'adore les vêtements avec le col à la Sailor Moon et il y a aussi ce porte feuille sailor moon de Samantha Thavasa je crois mais pas réussis à le retrouver :/ hahaha les serviette Sailor moon j'avais vu ça je me suis bien marré :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh oui, je l'ai vu aussi le porte feuille, il est superbe >w< <3
      Il n'est pas sur Aliexpress ou Ebay des fois?
      Moi aussi ça m'a fait bien rire :p

      Delete
  6. I think it looks fabulous and your outfit looks amazing!
    would you like to follow each other on gfc? If you follow me,
    I will follow you back after it.
    www.tomntins.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much >w<
      Yes, I will follow you dear ;)

      Delete
  7. I am a big fan of sailor moon! :) nice look~ i really like the shirt

    ReplyDelete
  8. Beautiful and you look great! When I was little, I really like Sailor Moon. And now still is. hehe.. I used to do my hair like Sailormoon, [Me in Pigtails], and my uncle would tease me "hey Sailormoon". mdr ≧◡≦

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha You must be so cute with Sailor Moon hair x3

      Delete
  9. Nice post!!!
    Would you like to follow each other? let me know...
    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  10. lovely pictures!

    I was wondering if we could follow each other. It would be great, just let me know :)

    http://retrostreetstation.blogspot.de/

    ReplyDelete
  11. You are so adorable <3 Love the top! Cool idea for Halloween next month!
    xx

    Marisa
    http://summersnackies.blogspot.co.id

    ReplyDelete
  12. You look so cute :3 I love Sailor Moon so much!

    ReplyDelete

Thank you for visiting my blog <3